Kampaň noví Pěstouni

Jak jsme pro Prahu hledaly nové Pěstouny!

Popis kampaně

Jak přitáhnout pozornost k vážnému a přehlíženému tématu pěstounství? Pro nastartování integrované kampaně pro Hlavní město Prahu jsme sehráli s médii i veřejností hru na vznikající televizní sitkom Pěstouni s účastí hereckých hvězd Marka Němce, Jany Strykové, Honzy Dědka a Lucie Benešové. Zájem veřejnosti jsme pak šikovně přetavili v osvětovou a náborovou kampaň s jednoduchým sdělením - pěstounství sice není vždy komedie, ale rozhodně stojí za to!

Provedení

Se startem kampaně zaplnily veřejný prostor v Praze reklamní rolling boardy s vizuály, propagujícími fiktivní seriál a jeho protagonisty Marka Němce, Janu Strykovou, Honzu Dědka a Lucii Benešovou. ATL a facebook reklamou a výstupy v lifestyle médiích včetně upoutávek v TV Prima se nám podařilo přesvědčit veřejnost, že plány na vznik sitkomu jsou skutečné. Až při online tiskové konferenci k projektu Pěstouni jsme ukázali jeho pravou tvář a záměr kampaně. Odhalení jsme spojili s prezentací vlastního průzkumu o postoji Čechů k pěstounství. Integrovanou kampaň doplňuje Facebook page a microsite s nejdůležitějšími informacemi pro zájemce o pěstounství. V dalších fázích počítá komunikační plán také s inovativními formáty nativní reklamy a holografických panelů.

Cíl

Cílem kampaně je navýšení počtu Pražanů, ochotných přijmout do péče děti, o které se nemohou postarat z různých důvodů jejich biologičtí rodiče. Cílovou skupinu tvoří primárně obyvatelé Prahy - páry i samožadatelé s rodičovskou zkušeností i bez ní ve věku 35 let+.


V konceptu Pěstouni pracujeme s tím, co má cílová skupina ráda. Televizní seriály z rodinného prostředí okupují televizní obrazovky desítky let a všichni je milují. Kampaň díky myšlence zafungovala na bázi marketingového trychtýře. Komunikací o fiktivním sitkomu jsme oslovili masu lidí, z níž postupně extrahujeme zástupce cílových skupin, kteří jsou pro nás skutečně důležití. S těmi pracujeme dále a využitím nástrojů PR a přesného cílení v rámci digitální komunikace šíříme povědomí o pěstounství a bouráme mýty, které kolem něj kolují. Nepostradatelnou roli hrají příběhy pražských pěstounských rodin. Ty dokazují, že pěstounství přináší přirozeně řadu výzev, ale na konci dne je to prostě radost.

Výsledek

Ačkoliv je kampaň teprve v běhu a končit bude na konci roku 2021, cíle komunikace se daří od spuštění kampaně plnit co do jejího dosahu i kvality (velké PR výstupy a engagement na FB). Pomocí outdoorové reklamy zasahujeme širokou veřejnost, kterou následně edukujeme pomocí PR a ve finále přesně cílíme skrze funkční formáty na FB. Proto se nám podařilo už v první fázi od začátku kampaně signifikantně zvednout zájemce o pěstounskou péči a očekáváme, že do konce roku se podaří výstupy kampaně několikanásobně zvednout.

Výsledky kampaně

  • 7480000

    kumulativní čtenost PR výstupů

  • 18

    prověřených žádostí během prvních měsíců

  • 5375

    relevantních návštěv webu

Byl jste úspěšně odhlášen z odebírání newsletteru.
MENU