30 let svobody

Možnost volby

Popis kampaně

Velvyslanectví USA v České republice se loni připojilo k oslavám 30. výročí pádu komunismu a kampaní Možnost volby Čechům gratulovalo ke třem dekádám demokracie. Díky naší kampani jsme oslovili 2 miliony unikátních uživatelů s celkovým PR dosahem na téměř 40 milionů s průměrnou pětiprocentní interakcí u každého příspěvku.

Cíl

Oslovit zejména Čechy mimo Prahu – v Moravskoslezském, Karlovarském a Ústeckém kraji, kde mají podle průzkumů veřejného mínění největší podporu populistická a radikální uskupení a obyvatelé tu také nejvíc věří dezinformacím a fake news. A jménem Americké ambasády jim připomenout hodnotu svobody, kterou před 30 lety získali.

Provedení

Integrovaná kampaň zahrnovala online, offline i influencery. V rámci online byly spuštěny tři profily na sociálních sítích. Hlavní profil nesl kampaňový název Možnost volby, kde byly prezentovány zejména příběhy Čechů a Češek. Součástí kampaně ale byl také satirický profil Československá socialistická tisková kancelář (ČSSTK), který rozvíjel myšlenku alternativní reality a zpráv v době cenzury. Posledním ze tří profilů byla Veřejná bezpečnost, který sloužil k netradičnímu community managementu. 



Instagramový účet Možnost volby ukazoval mladé generaci, která minulý režim nezažila, satirickou formou alternativní realitu Československé socialistické republiky. Komunikace na hlavním profilu Možnost volby na Facebooku se soustředila především na krátké regionální příběhy změn „k lepšímu“ a rozhovory s lidmi spojenými s Moravskoslezským, Karlovarským a Ústeckým krajem. Pojítkem byl vztah k regionu, ve kterém žijí a kde se snaží pomáhat svému okolí. Regionální příběhy a rozhovory s Martinem Hausenblasem, Zlatou Holušovou, Jaroslavem Vyčichlem a řadou dalších připravil zkušený novinář a jediný český držitel ceny Emmy Tomáš Etzler, fotografie dostal na starosti Roman Franc, úspěšný fotograf, který v minulosti fotil Václava Havla nebo Dalajlámu. 

S komunikací na sociálních sítích pomáhali také influenceři. Foodbloger Lukáš Hejlík se soustředil na nezmary komunistické gastronomie a módní blogerka Mariana Prachařová se zaměřila na módu za železnou oponou. Herní youtuber Petr Florián (PedroGamescz) představil prostřednictvím tutoriálu, jak něco postavit v pro něj tolik typické hře Minecraft, nejdůležitější informace ohledně Sametové revoluce i skutečnou realitu života pod totalitní mocí. Nenásilnou formou se mu tak podařilo dostat poměrně náročná témata k nejmladším uživatelům. 



Aby kampaň oslovila i starší publikum a připomněla mu hodnoty, za které bojovalo, byla součástí komunikace také výstava, která putovala mezi obchodními centry ve vybraných regionech. Na ní byly představeny již zmíněné rozhovory a regionální příběhy v plném rozsahu nebo replika sochy Svobody. Kampaň dále podpořily noviny Deník, které mají svoji regionální mutaci v každém kraji.

Výsledky kampaně

  • 2mil

    unikátně oslovených uživatelů

  • 40mil

    celkový dosah PR

  • 5%

    interakce u každého příspěvku

  • 92

    vydaných článků

Byl jste úspěšně odhlášen z odebírání newsletteru.
MENU